söndag, oktober 21, 2007

OktoberSprinten i Mora


Efter ett att det kvinnliga sidan av mig inte kunde bestämma om jag skulle åka ner till Mora eller inte, klev mitt manliga jag fram på lördagskvällen och bestämde att jag skulle åka. Jag är inte schizofren, men man ska ju bejaka sin kvinnliga sida.

Det var en dryg bana som var lagd med sparad snö från i fjol, och värmen gjorde att det gick tungt i spåret, iallfall om man som många missade med vallningen, det gjorde inte vi!

I vanlig ordning så gick det stabilt bra i prologen, där jag blev 3:a, slagen av liten prologskräll (måste jag säga nu, men senare i vinter är det inte det) Kalle Gräfnings, och rankade världsettan i sprint amerikanen Andrew Newell. Stort Kalle!

I kvarten gick jag komfortabelt (ganska iallfall) vidare genom att vinna den före Freddan Östberg och Anders Högberg, fyra kom nån ytlännijng.

Som vanligt i sprint så blir starten allt viktigare allteftersom finalen närmar sig, och i semin lyckades jag dålig och kom iväg som trea, Löfström tog den och ledde in i mål. Jag hamnade bakom Newell, och var förbi ett par gånger, men lyckades inte hålla ihop det in på upploppet.
Bilden är ifrån upploppen när uppgivenheten och syran slår på som Ingemar Johanssons raka!

Förpassad till B-finalen så var jag lite väl trött och lyckades "bara" slå Petter Myhlback. Freddan den vann före Kalle.

I A så var Löfström nära att vinna men strulade tydligen till det i sista backen och Newell vann. Trea Tommy Åsen, Norge och fyra Torin Koss, också han USA.

Som helhet är jag nöjd med dagen. Stabil sprintinsats, explosiv men saknade det riktiga åktrycket och uthålligheten.

Resultat;
http://toolbox.svenskidrott.se/Downloads/44209/docs/SlutresultatH21.pdf

Bilder;

Inga kommentarer: