lördag, november 17, 2007

Premiär i Bruksvallarna

Det halsonda hade gett sig igår och jag blev bättre och bättre under fredagen, alltså, så ökade chanserna till start idag.

...och idag så kändes ännu bättre så jag stod där helt plötsligt på start och jag vaknade från nån sorts dimma och allt blev verklighet.
Jag försökte öppna kontrollerat och jag var bara 5 sek till tät vid första kontrollen, så då kunde jag lita på min fart och tog den.
Jag kände att jag va lite seg efter sängliggandet, och tappade i början av loppet, men klarade av att växla tempo sista 3 km och kunde avancera upp till en total 6:e plats. Fullt godkänt efter omständigheterna!

MEN, tidsmarginalen fram var enorm, hopplös! Då menar jag inte 2 sek till Rikard Andreasson, utan 2,52 till Södergren. Hade jag varit i form och haft power hade jag kanske kunnat vara i paritet med Jerka, men ändå 1,45 efter Södergren! Så lång tror jag inte jag varit efter nån gång när vi båda åkt bra.
Det är bara att hoppas att hans lopp hade resulterat till seger i världscup, och det tror jag oxå!

Resultat;
http://toolbox.svenskidrott.se/Downloads/30400/docs/Res_h21.pdf

Inga kommentarer: