söndag, november 25, 2007

ZZZZZZZ

Nu har jag avslutat en hårdare träningsperiod, och jag är heeelt slut, och vill bara sova!
3 pass per dag och avslutade med en träningstävling i lördags. 10km klassiskt kördes. Jag körde på väldigt bra, och hade väldigt svårt att få "syra" hur hårt jag än körde. Det kan låta positivt, bra form, men i detta fall beror det nog mest på att man är tömd i depåerna och musklerna har svårt att bilda energi och därmed laktat.
Det var nog ett 15-tal som ställde upp på racet. Jag har ingen lista eller tider, men Fredrik Persson vann närmare minuten före David Flinkfelt, Mig och Peter Larsson.

Helgen har annars bestått av tittande på Nrk´s vintersporthelg, med bl.a. Beitostölen. Kul att se svenska framgångar i premiären på traditionellt, det är faktiskt väldigt ovanligt.
Reflektioner;
- Odd-Björns otroliga skatelopp, rygga Vincent och sen rycka ifrån och bli 27:a!
- Axel´s spurt på 15km, det kändes klart redan efter 5km då han hade tätkänning!
-Vallamissen för herrarna på stafetten. Man ska ha pangbett och superglid-hur svårt ska de va?
- Kjölstad, medelmåttig tradd-åkare som åkte lika bra som han är i sprint på andra sträckan.
- Att Hellner skulle torska spurt mot Hortvedt trodde jag aldrig!
- Alla norskor och norskar öppnar stenfort på sträckorna för att sedan "krokna".
- Filbrich har kvar sin fula jä.la mössa!
- Marit såg nästan ut att ha bra teknik i skate, hon blir överlägsen i vinter!
- Anders spurt höll på att kosta honom pallen, men han fixade det-STORT!!!
- Alsgaards klockrena analyser och inlägg!

1 kommentar:

Oskar Karlin sa...

När ska svt få bra kommentatorer??