söndag, december 16, 2007

La Sqambeda 42km



Nu är jag faktiskt väldigt besviken. När man inte känner att man gjort det man kan på tävlingen så är det frustrerande.




Som jag befarade så blev kylan ett problem för mig. -20 grader på delar av banan gjorde att jag tidigt i loppet kände av köldastman.


Med bra form, kanon skidor och bra "stäm" i åkningen så kunde jag ligga i klungan i drygt 3 mil. Men i det kallaste partiet av banan i en backe var jag tvungen att släppa 7-8 sek på en 25 manna klunga, och det blev för mycket att ta in när det blev mer lättåkt. En stor klunga glider mycket fortare än Mig, Niklas Karlsson och brorsan Varis, som var på efterkälken.




Dels är jag besviken att jag inte kunde slita mig med den avgörande minuten (då hade jag varit med in till spurt), men sen är jag besviken på att nån jävla fjoll sjukdom ska sätta käppar då det annars känns så bra. Utan den hade det inte varit nått snack om att varit med in i spurten.




Detta var händelser i skuggan av ramljuset, där Jerry Ahrlin briljerade med ett väldigt namnkunnigt startfält och tog segern för andra året i rad, jag är väldigt imponerad och hoppades på att han ska få chansen i Tour de Ski...och det får han!!! Ska bli väldigt roligt att följa bataljen Angrer vs. Ahrlin !

Inga kommentarer: