lördag, februari 16, 2008

Scandinavisk Cup i Sundsvall, 10km

Formen har varit på gång senaste veckan, så jag hade stora förväntningar inför det första traditionella loppen på nästan 2 månader. 10km brukar passa bra och det var en härligt tuff bana på Södra Berget.
Det kändes också bra under loppet, men det var också något i formen som fattades, jag tror att jag inte var riktig utvilad i musklerna, så det riktiga trycket fanns inte där.
Jag gjorde en stabil insatts och låg så långt som till 9 km på en 9:e plats och hade inte mer än 14 sek till pallen. Men i sista backen gick jag mig så stum att jag knappt hade styrfart mot mål, det var länge sedan jag var så stum! Det hade säker gått att mäta laktat bara genom att kolla på en mätare!
In mot mål tappade jag 20 sek på de flesta jag slogs med och droppade till en 17:e plats.

Inga kommentarer: