söndag, mars 16, 2008

SM-Brons sprintstafett


Grym känsla idag att få stiga upp på pallen tillsammans med Fredrik Persson efter ett stenhård sprintstafett!

Det började med en semifinal som skulle avverkas. Den skulle gå i kontrollerad fart och vi skulle vara topp 5 för att vara tryggade i finalen. Jag körde första sträckan och fick en bra start men fick äta lite snö i första backen då det blev lite trångt. Efter det fick jag jaga lite, men vi behöll tätkänning och gick vidare efter stabil åkning på resterande sträckor av både mig och Fredrik.

Till finalen kände både jag och Fredrik att vi hade bra medalj chans, och vi var super laddade!
Startskottet ljöd klockan 13.00, 4 sek senare blev det närkamp vid spårbyte och jag fick staven avslagen, jag var "in the zone" och vad jag skrek för könsord minns jag inte, förrän Johan Olsson påminde mig efteråt. Täten med Sollefteå och Hudiksvall fick direkt en stor lucka och det dröjde hela startrakan innan jag kunde byta till mig en ny stav. Det blev nu en kamp för att få bronset.
Både jag och Fredrik slet som djur och hade viljan att komma upp på pallen. In på sista sträckan hade vi och Mora en lucka för att köra om bronset, bakom jagade en klunga och in på upploppet var det faktiskt Åsarna II med Teodor Peterson som utmanade Fredrik om bronset, men i vanlig ordning bet han ihop och tog det. Det var kanon kul.

Efteråt kunde vi beträda pallen tillsammans med två andra nöjda lag, Sollefteå som vann och Hudik som äntligen fick sin medalj. Dessutom kunde vi inkassera ett varsitt presentkort på Intersport, värde 250kr, STORT!

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen har pengarna anlänt till skidsporten.