onsdag, mars 19, 2008

SM Stafett

Idag blev det ett riktigt antiklimax för hela Åsarna IK. Det kändes som relativt lättvallat, med nysnö och -1, men vad vi än försökte med så gled det piss. Damerna hade redan åkt klart när jag kom till stadion, och dom hade varit helt på läktaren.
Sen jobbade vallarna och vi åkare intesivt för att få till något, först till Mangen som åkte första, men det sket sig, vi losa 3min redan där. Jag skulle åka sista och vi försökte få till något till då, men till slut snurrade det bara och det var bara att åka. Johan åkte som ett psyk på andra och jag gick ut med drygt 40s till brons, jag dunka det jag hade första kilometrarna men var chanslös, och sen trött. Vi blev till sist 8:a.
Det var många som träffade rätt men fler som hade dåliga grejor, men det är en del av sporten och så tråkigt det är en sådan här dag, så roligt är det när man lyckas.
Det har varit ett bra SM, och en sån här fadäs ska inte skugga det!

Inga kommentarer: