söndag, mars 09, 2008

Tävling, 10km K



Drog till Åre igår och stakade mig igenom Duvedsrajden. Var en lugn och avslappnad tävling med bra arrangör. Banan var platt, och föret var seg drivsnö, och det blåste motvind. Jag försökte gå för nytt banrekord, men det var för svårt. Rekordhållaren Eric Simonsson gled nöjt in på en andra plats när jag stod med segerkransen och förklarade att jag var halvminuten efter hans rekord från ifjol.

Men seger blev det och en Spa behandling på Holiday, "New Man" hette den och jag får väl ta den när jag börjar bli "Old"!



Idag ska jag testa klisterskidor och se om jag kan få fram några hyfsade. Det har varit ett stort problem för mig sedan jag knäckte "Bakspanne" ifjol vinter. Har en viss känsla att det kan bli klister på SM i Falun/Borlänge nästa vecka...

Inga kommentarer: