lördag, juni 28, 2008

Då var det dags igen...

Idag var en sån dag då det kändes oroväckande bra. Jag och André var ute i Falu markerna och rullande för att lufta benen inför morgondagens SM start i cykel, och jag hade "ljusa" ben + överskott i kroppen som bara ville ut.

Dagar som dessa känner jag igen, nått går åt helvete! Jag hade det till och med i åtanke och tog det lugnt och försiktigt på många sätt.

När vi testade banan drog vi på lite uppför Sjulsarvsbacken, det kändes bra och jag bestämde mig för att dra på en spurt på slutet. DÅ, på något mystiskt sätt låste sig framhjulet, jag surfade på det en sekund, och slog sedan en framåtvolt, nästan.

Jag tog emot mig med händerna och kände hur det sprakade till i vänster axel. Väl i backen kände jag att nyckelbenet pekade rakt ut och gissade på att det var ganska pajj!

Akuten, AT läkare och en virrig behandling senare satt jag med mitella och en påse morfintabletter!


Man är ju ganska van att göra illa sig, så detta känns mest som ett vanligt år på jobbet, skillnaden nu mot förr är att jag kan sjukskriva mig!


2000 ljuskbråcksoperation

2002 höftproblem

2004 axellux

2005 löparknä operation

2006 skulderbladsfraktur och axellux

2008 nyckelbensbrott

1 kommentar:

Anonym sa...

Stark jobbat Gurra!
Var inne och läste din blogg, har du flyttat till Gävle?

/Andreas Haglund andreas.haglund@twinsales.se