måndag, augusti 11, 2008

Förkylningspower

Vad händer med kroppen strax innan man blir förkyld? Det slår sällan fel att dagen innan man blir krasslig så har man obegränsat med kraft.
Jag var ute och tog en längre cykeltur i söndags, och inspirerad av Fabian Cancellara så kunde jag inte hålla igen. Växlarna började redan efter 7-8minuter att smattra i allt tyngre och händerna i greppet runt bromshandtagen vitade.
Gång på gång försökte jag påminna mig själv om att jag bara hade 2 flaskor vatten med mig, och 20spänn till kaffe, men lååångt ute i ödemarken i Västernorrland och fjärran från någon modernitet som handel med utbyte av vara och den svenska krona.
Men benen bara tryckte på och fingrarna lydde dom med att plicka i växlar.
Känslan är bekant, och infinner sig när man är iform och i vissa fall även oplanerat som denna dag. Då brukar det oftast bara betyda en sak, imorgon är jag krasslig, och som varje gång så slår tanken bara en just då dagen efter, aldrig när man är oövervinnerlig dagen innan!
Mycket riktigt så var det så även denna gång, men känslan man har är nästan värd ett par dagars snorande!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att höra att cyklingen flyter. Det där med god form och sedan bli sjuk känns igen. Kör hårt!