söndag, september 21, 2008

Mina alternativ

I dagsläget så har jag att välja mellan att vila överkroppen några veckor för att se om det läker riktigt, om icke, operation.


Vid operation bryta allt upp igen helt och jag kan inte räkna med att maxbelasta förrän 2009...!





Jag har valt att låta det läka hur det vill och jag kommer hela tiden att ligga precis på gränsen av vad det tål, är dock mer lyhörd nu än för 2 veckor sedan...


Successivt öka träningen på överkroppen i kombination med bl a stabilitetstejpning, akupunktur och elbehandlingar gör förhoppningsvis att jag kan åka skidor i vinter!


Jag är motiverad och vill, trist när man hela tiden får börja om och träna hela tiden.


Jag har testat att tejpa med kinesologitejp, men kommer på torsdag att träffa han som är bäst i Sverige på denna tejpning, Mikael Klotz, sjukgymnast i Hammarby. Ska bli intressant och se vad vi kan få fram för lösning.

Inga kommentarer: