tisdag, september 16, 2008

Torsby tunneln

Förra veckan va jag med Åsarna IK på läger i Torsby och åkte i tunneln.

Intensiv träning stod på programmet. Tyvärr lite för tufft för mig och mitt j...a nyckelben. Jag har ont igen och får ta igen mig några extra dagar.

Problem blev det oxå med luftrören. När det är så fuktigt och regnigt ute och man går in i tunneln som har kall luft så har slemhinnor det svårt att ställa om sig. Detta är förstås individuellt, men när omställningen blir stor så finns risken att "frysa" slemhinnorna och man i förlängningen lättare kan dra på sig en infektion.



Jag försökte att använda "köldmask" så mycket som möjligt, men jag fick problem ändå. Nu får jag se om jag kommer att välja en tur till Torsby igen eller om jag tar något annat alternativ för nästa läger.

Inga kommentarer: