torsdag, december 04, 2008

Beatrice Ask

Jag är stolt över att vara Härjedaling, men jag skäms över att Beatrice Ask också är det!
Jag är stolt över att ha röstat på alliansen i förra riksdagsvalet, men jag skäms att indirekt ha röstat på Beatrice Ask!

Som skolminister förstörde hon skolsystemet med sina reformer. Svenska skolan skulle bli ännu bättre och stärka sin position i Europa Vi blev sämre, och en generation (min) blev slaktade
försökspersoner med denna skolreform!

Nu som justitieminister är hon på väg att klampa i klaveret igen. Med det nya lagförslaget, IPRED1, ska den illegala nedladdningen stadgas, och nästa generation skändas!

Jag hoppas på att den b....a k....n nu äntligen har trampat så snett att det inte finns nån räddning kvar. Tyvärr så blir det på bekostnad av ytterligare en generation unga!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det går bra att vara efterklok.
Du borde kunnat räkna ut att något gott inte kan komma från en högerregering. Nu håller maan på att förstöra Sverige på de flest områden.

Försöker vara en seriös elitskidåkare, men måste ibland avreagera mig...på dig..! sa...

Efterklok?
Jag är av den åsikten att utan den borgerliga regeringen i denna globala kris så hade Sverige haft det ännu tuffare att ta de rätta avgörande besluten.
Varför en viss kvinna från Sveg också satt i maskerna när jag agnade nätet är ju svårt för mig att veta, men de andra håller ifall måttet....med reservation för några KD...