tisdag, december 23, 2008

Sen uppdatering...

...men ovan kommer flera dagliga uppdateringar att ske under hela Tour de Ski-China, som jag på Juldagen åker till!
Ifjol blev jag 4:a totalt i Touren, men 2:a platsen på Kinesiska Vasaloppet som höjdpunkt! Iår får jag svårt att försvara de resultaten, men i sprint är det ju inte bara "kappan" som avgör så vem vet...

Avslutande 3milen i söndags bröt jag efter att ha spänt bågen, gått ut i det tempo som krävdes för topp10 placering, blev stum, hade "noll" återhämtning, blev trött (...som fan). Är konstigt nog nöjdare med den dagen än lördagen, då ja inte riktigt fick chansen att mäta mig!

En reflektion från helgen är att Lisa Larsen åker mycket bra, och borde få åka Tour de Ski, om hon själv vill.
Återigen, det är nu hon är bra, det är nu hon borde få chansen! I framtiden kan hon bli sjuk/skadad, eller att andra åker fortare, då är chansen borta! Argumentet, -Inte bränna ut en ung tjej som har framtiden för sig, håller om det är friskvård, inte elitidrott.

Inga kommentarer: