fredag, augusti 03, 2007

Nästan överkörd av buss

Va ute på en kvällscykling i Bergeforsen häromdagen, skulle köra lite kilometerdrag.
På uppvärmingen skulle jag på vanligt snyggt och fort manér ta en rondell, då en buss kommer bakom mig, och döm av min förvåning när han dessutom tror sig kunna ta rodellen snabbare än mig och ska köra om! IDIOT! Då jag i vanliga fall brukar lägga mig mitt i vägen för att ta plats så inget sånt händer, hade jag nu för det va så lugnt bibehållit högerkanten, misstag!
Bussen iallafall pressar sig förbi mig och jag står på bromsarna, men jag kan ju inte "tvära", när bakänden på bussen börjar passera mig inser jag att jag är helt avskuren och det här kommer att gå åt helvete.
MEN, med någon millimeter tillgodo så fixar jag det och sätter av efter den bortflyende bussen som märkt att det gick lite galet och försöker nu smita. Jag hade "kicken" så jag la in Cancellara växeln och lyckades efter en 3-4min hinna ikapp bussen och stoppa den!
ÅÅÅÅ, det var så skönt att bränna av en utskällning och dessutom få ett förlåt och ursäkta, det ska aldrig hända igen! AMATÖR!
Imorgon kör jag Storsjönrunt, 19mil i tråkig men anrik terräng.

Inga kommentarer: