fredag, september 21, 2007

Ramsau, Österrike



Jag har bestämt mig för att riktigt bli kvitt den här "skiten" jag har haft i kroppen sen maj, det som gör att jag gång på gång blir risig i luftrör, lungor och bihålor.
Eftersom den traditionella sjukvården är totalt inkompetent/ointresserad att bota denna och liknande åkommor, så går jag till alternativ sjukvård. Jag har provat förut och jag vet att det funkar.

Prioriteringen blir därmed att jag inte åker till Ramsau i Österrike på måndag. Det blir då den andra gången på de senaste 14 åren som jag inte kommer att vara på läger när jag fyller år! V.39 är en väldigt populär lägervecka.


Jag och Åsa åkte igår till Krokom och kikade in DM på 10000m bana. Vi såg 5 varv innan det var nog, det var kallt och tråkigt. Jag var väldigt sugen att vara med och hade ställt upp om jag varit kry.


Det är tragiskt tycker jag att se så få som kommer till start på olika tävlingar, som förr lockade minst 10ggr fler. Löpning kan de flesta, och ställa upp på en DM borde ju vara kul, dessutom få ett kvitto på vad du gör 10000m på borde vara i var mans intresse. Dessutom så skådade jag inte en enda dam, jag kan ha fel, men om det är som det brukar så är det ju tio gånger färre i damklasserna, och när det bara är tio i herr, så finns kanske inte något utrymme.


Jag som man stryker inte på foten för damerna, men jag uppmanar däremot att ta för sig!

Inga kommentarer: