torsdag, september 13, 2007

Torsby


Många tror att det vita guldet kommer från Colombia, men jag vet med säkerhet att det FINNS i Torsby, Värmland, Sweden!

Med avdomnad svanskota och stela ben gjorde jag i söndags entré i Åsarnas lägerhytta på TorsbyCamping, en förövrigt mycket gästvänlig och serviceinriktad FRÄSCH camping.

Efter att ha känt på skidorna och minusgraderna i tunneln 50minuter på söndageftermiddag, stod det mytomsbundna Hovfjällsracet på programmet måndag morgon.
GODMORGON regn, regn och....stela ben! Kunde inte köra racet på med förutsatta regler så jag tog och stakade upp istället. Tyckte att det gick Ok, och är väldigt nöjd med bedriften.
De övriga bombade i vanlig ordning järnet uppför backen, och först var F.Persson, tätt följd av Mangen, som tydligen drabbades av hybris när han nådde "toppen" i hälarna på FP och skulle spara sig lite för att vinna spurten, sparandet resulterade i 40 seks tidsförlust. Ska testa den spurtuppladdningen nån gång...

Smeknamn och rollspel var annars ett återkommande samtalsämne. Hampus L numer känd som DRAGON, Ida- BIATCH, och jag självutnämde mig till BRUTAL efter ett antal spurtvinster en eftermiddag.

Skönaste kommentaren la Mangen då en sparv flög in i stugan på en eftermiddags vila. Sparven började besöket med att traska omkring i köket och smaska brödsmulor innan Hawkeye Persson upptäckte sparven och skrämde den lite, vilket fick till följd att han enligt vittnesberättelser gjorde en snygg flyby över mitt ansikte och flög in i Dragons och Mangens rum. Halvt hysteriskt konstaterar Dragon att fler i rummet har vingar och väcker Mangen med orden, -Det sitter en sparv på garderoben, MANGEN!
Mangen replikerar direkt, - JAA, Oh han undrar nõ vafan han gär dan...!

1 kommentar:

Anonym sa...

WE WILL MEET AGAIN!!!