måndag, februari 04, 2008

21 mils tävlande...

Körde i lördags ICA-loppet på hemmaplan i Åsarna.
Hade på fredagen en trött och halvförkyld kropp och var osäker på start, mem prispotten var så lockande att jag mulade i mig echinaforse och c-vitamin för att friskna till lite.
Det funkade och ett snabbt telefonsamtal till Södergren kl.7 på morgonen gav mig transport till start.
Loppet blev sedan en lagom sällskapsresa fram till 35km, pga vind och drivsnö. Jag hann dock kolla in konkurrenterna och Fredrik Östberg såg riktigt vass ut. När det väl blev körning (av Södergren givetvis) så var det bara Fredrik Persson och jag som var på tårna, men några höjdmeter senare kom F.Östberg stakandes med 'Estland' på släptåg. Sen sa min kropp, -jag kliver av!
Jag släppte de fyra och kämpade mig mål riktigt tärd!
Min känsla om Östberg va rätt, han vann!
Mycket kramper och sendrag på kvällen sedan fick mig att reflektera över de senaste 2 veckornas tävlande. Fyra långlopp börjar ta ut sin rätt.
Närmaste tiden blir lite softande och sedan träning, det senare har jag knappt gjort sen innan Kina i december!
Självklart ska jag också ta del av skidskytte Vm, bor ju faktiskt bara 300m från skjutvallen... TV-sport...ja...

Inga kommentarer: