onsdag, februari 27, 2008

Royal Palace Sprint, Stockholm

Fan va besviken jag är nu!
I en regnsurt Stockholm körde jag nyss kvalet i Slottssprinten. Jag kände mig pigg och på hugget, men hade lite oro för att starta bland de sista. Det var väldigt sur och skitig snö, och då brukar det vara en tendens att det går tyngre och tyngre i spåret.

När jag drog iväg så kändes det skitbra och jag tyckte jag åkte fort, men jag trodde det va något fel med tiderna jag fick när jag redan i första backen var 6 sekunder efter! 
Ut på stakpartiet ökade jag farten och det kändes bra och jag var nog ganska övertygad om att jag skulle kvala in bland topp 30.
Upp mot målrakan så fick jag tider om att det i stort sett var kört och mycket riktigt, imål var jag över 10 sek efter och 4 sek till topp 30.

Jag hoppas verkligen att mina farhågor om att det gick betydligt tyngre för sent startade stämmer, för att jag brukar vara säkerheten själv i kval och när jag har den här känslan så brukar det gå fort.
Kollar man in listan så var de allra flesta som startade i andra halvan rejält distanserad.

Depp nu, ladda för Vasan imorgon!

Inga kommentarer: