måndag, mars 31, 2008

Helg summering

  • Torsdag em, avresa mot Grönklitt
  • Dennis styr ihop en middag på Skicenter, Åsarna
  • Passerar Orsa, snask på Statoil
  • 21.00, checkar in på LimbyGården
  • 21.33, går fortfarande omkring med tappad haka och kikar in "stugan"
  • 21.34, bancykel på Eurosport
  • Fredag, jag, Mangen, Agne testar skidor
  • Äter
  • Äter
  • Äter
  • Kväll; skoterfilmer och bancykel
  • Sover dåligt....igen...är nog iform
  • 0800, gröt och vitargo
  • 1000, testar skidor, går kanon
  • 1100, blir +2grader
  • 1115, starten går
  • 1130, tappar tätklungan
  • 1133, Mangen klagar över skidorna, jag instämmer
  • 1156, kommer ikapp Fredrik som är trött och har också taskigt glid
  • 1230, ställer mig bredvid spåret och överväger att kasta in nummerlappen
  • 1232, gör det
  • 1500 åker hem, för att åka Flyktingloppet
  • Kvällen; äter, vallar, pratar telefon
  • Natten, ställer om klockan, grannen har fest, sover 3 timmar
  • 0445, uppstigning
  • 0535, ringer Benka och undrar varför han inte hämtar mig på avtalad tid
  • Kör 20mil på isgata
  • 1000, starten går, känns bra, tar rygg på Estil, får lucka
  • 1015, skidorna fryser under, tappar tätkontakt, sliter
  • 1045 är ikapp täten, Northug åkte snålskjuts på mig, känner lite tävlingshat
  • 1130, känner mig pigg, har bra skidor, får vinnarvibbar
  • 1145, Jerry åker ofrivilligt på mig, drar i backen, får kramp i magen
  • 1146, jagar täten igen, krampen blir värre
  • Motionsåker imål, 1 minut långsammare än tänkt, nöjd men bitter
  • Northug vann, kändes märkligt
  • Duschar
  • Får en fiskeutrustning för 3500sek
  • Åker hem
  • Åsa fyller 30år, tårta
  • Rödvin
  • Somnar

Inga kommentarer: