torsdag, mars 27, 2008

SM, Flyktingloppet, Sverigecup

På lördag åker jag 5milen i Grönklitt, och beroende på hur det går så slänger jag antingen mig i bilen 55mil och kör Flyktingloppet på söndag eller stannar kvar och kör sverigecup avslutningen (sprint).

Flyktingloppet rankar jag som ett av de häftigaste och roligaste loppen på hela året, och jag hade gärna bara laddat för det loppet, men SM är fortfarande SM och ska köras.
Jag ligger fortfarande med slagläge för att bli på pallen i totala sverigecupen, så har jag poängen på min sida efter 5milen så bör jag köra sprinten på söndagen för att knipa pallplatsen. I annat fall blir det resa till Nordli och full fart på fjället över till Gäddede på söndag!

En aspekt till är väl den att man kan kankse känna sig rätt sugen att lägga sig och sova efter 5milen oavsett resultat....det återstår att se.

Inga kommentarer: