söndag, juni 08, 2008

Dags att spränga igång sidan igen

Efter att ha varit ganska passiv vad det gäller att uppdatera sidan så är det på sin plats att spränga igång den igen!

Resumé;
Jag har sedan 5maj börjat jobba på ett av Sveriges industriflaggskepp Sandvik!
Det är ett sommarjobb på en logistikavdelning där jag jobbar med projekt som legat i träda och även nya uppgifter som ska lösas för att vinst ska kammas hem och cheferna ska få sin bonus.
Det är mitt första ingenjörsjobb, och ett kanonjobb där man lär sig sjukt mycket och får en bra inblick i hur en storindustri fungerar eller inte fungerar.
Jag bor i Gävle och börjar allteftersom få in rutiner på träning/jobb/sova/äta. Att vara social på fritiden går bort!

Den 23 maj drog jag på Summer Ski Tour i Kina och körde två skatesprintar där mot en riktigt bra motstånd. Efter att första dagen åkt ut i kvarten på fotofinish och varit 1 hundradel från att gå vidare som luckylooser, så fick jag andra dagen till ett kanonrace och blev tre bakom Högberg och B.Lind. Tredjeplatsen räckte också till en total fjärdeplats i minitouren. Jag känner mig supernöjd med insatsen och det var nog bland de bästa skatesprintar jag presterat någonsin!
Resan i sig var i vanlig ordning en stor upplevelse. Att köra löpturer på Kinesiskamuren och på blivande Kinesiska Lidingöloppsbanan var häftigt!

Gjorde i fredags tävlingsdebut (motion) på cykel. Jag körde Gestrikerunt (125km), och väggade energimässigt totalt. Katastrofal fettförbränning, dåligt käk dagen innan och 33 garders värme gjorde att kroppen inte funkade alls!

Hade tänkt att köra Vätternrundan till helgen, men nu är jag inte så säker längre att jag klarar det, jag får se hur träningen svarar under veckan!

BOOM!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du är tillbaks Gurra. Lycka till i Vättern. Jag räknar med att du ställer upp.