onsdag, oktober 29, 2008

3x3min, Kräks...

Satt i måndags em och lekte med lite formler i Excel (ja, jag är nörd!) då det slog mig att det började bli mörkt ute.
-Just J....r, det är ju vintertid!
Tömde i mig en kopp kaffe för att tvinga fram lite halsbränna, och drog sen till slalombacken på Frösön för ett stenhårt pass i den populära idrotten skidgång!

Väl där, blev det lite uppvärming innan 3 st intervaller på 95% skulle avverkas. Första toppade jag på 3.01. Hm mm, tänkte jag, det "gick" bra och jag borde gå under 3 min, men jag gör det väl i vanlig ordning på den andra intervallen då!
2:a; 3.02. -Jag går, och sprätter som en gud, vad är felet!!! Är jag så mycket sämre än i fjol, då jag och Björn Gund tampades ner på tider under 2.45 (R=2.38!). Visst det är lerigt, men jag har ju dubb!!!
DÅ, slog det mig, stigen är ju längre! Måste vara! I vyn nedan är det svårt att tro det, men faktum är att stigen gick mer rakt upp förra året, och det var en närmare väg till toppen.
Det fanns också en tid då stigen tog av ännu tidigare, blev mer "flack", innan det gick rakt upp till gamla startkuren....som mål.....

Inga kommentarer: