torsdag, oktober 30, 2008

Stå i kö

Hur svårt kan det vara?
Oftast har jag inte problem med att stå i kö, tycker det är ganska skönt faktiskt!

Att få ställa sig längst bak i en lång kö och falla in i en sorts apatiskt tillstånd där man följer en mängd oskrivna regler för att slutligen nå fram till målet för kön, matkassan, biljettkassan, lunchkassan, liften .......

Dock så finns det givetvis en mängd störande moment som kan förvandla det apatiska tillståndet till ett sprängande raseriutbrott!

ETT, är det som jag nyligen råkat ut för ett par gånger.

Jag följer framförvarandes takt, men står gärna med lite avstånd och avviker från takten något då jag tycker det känns trubbigt när kön ser ut som den är på väg ner i en gaskammare!

Det verkar dock andra inte tycka utan går gång på gång in i mig bakifrån. Inte så mycket så man förväntar sig en ursäkt, utan bara lite, lite som fan, bara för att markera att man vill framåt i kön, fast det omöjligen kan resultera i en snabbare kö!

Jag gillar dock att trigga detta underligga beteende, med att vara lite extra slö i kön, men undrar också om det verkligen kan vara så att bakomvarande är så stressad och dum så denne tror att jag glömt bort att jag står i kö, eller är det bara denne persons fumlighet att stöta armbågen i ryggen, klippa mina fingrar med matbrickan, sträcka sig framåt för att ta bestick innan man passerat bestickkorgen eller skjuta matkorgen ännu en gång uppefter hälsenan?

Jag tror jag måste baka in frågan i mitt begynnande raseriutbrott helt enkelt....

Inga kommentarer: