lördag, november 15, 2008

Premiär! 5x2,5km (K)

Varv 1
Va alltför lugn innan start, men samtidigt så är det skönt att känna att man har kontroll på läget. Startade tredjen sist av 130 pers, så nog hade jag kontroll!
Mina farhågor om att jag var "seg" besannades ganska omgående, då jag inte alls hade stinget i åkningen. Efter 1,5km var jag 15sek efter ledaren (förmodade Södergren). På toppen av längsta stigningen (som jag åkte bra) hade jag tagit in 3sek på ledaren, och jag gick över krönet och kände att, ge mig fyra varv till så ska jag nog åka upp mig!

Varv 2
Började i utgången få lite tjuvsläpp, men det hade jag ju räknat med innan, då det var runt "nollan". Efter några minuter in på varvet kom Devon Kershaw (CAN) ikapp på sitt fjärde varv. Jag hängde ett tag, men hittade inget flyt och blev bara stum! Ja, ja tänkte jag, hitta flytet igen och åk upp dig!

Varv 3
Började släppa rejält, men jag behöll lugnet och försökte "hitta" fäste.
HEPP!!!
Södergren dundrar upp i ryggen och blåser om mig på sitt sista varv! Har inte en chans att hänga. Däremot hänger jag över stavarna!

Varv 4
Jag har åkt ikapp och ifrån Fredrik Persson, som startade 30sek före mig. Motivationen höjs 2% då jag känner att det går halv taskigt för fler!
Jag koncentrerar mig för att ta långbacken igen, denna gång blir det i motionsfart men har ändå mjölksyra!

Varv 5
Får lite "håll" känning i utgången, kikar efter en sten att hålla i....
Jag känner mig helt ensam i spåret, då de flesta har nöjt sig med att titta på spektaklet och gått hem!
Uffe och Harry (ÅIK´s tidtagare) står förtjänstfullt kvar om ger mig tid inför sista dräparn uppför långbacken.
-25 sekunder efter Mats Larsson!!!
Jag varvar ner, springer allt vad jag har uppför, satsar livet i sista utförsbacken, spurtar på upploppet...och går imål på 37:e plats, 27sek efter Mats...
Ja, ja, kan man vara besviken när man skjuter 5 bom varje skjutning???

Varv 6
Bastu och några kalla, sen blir det nog fart till imorgon....

Inga kommentarer: