fredag, december 19, 2008

Scandinavisk Cup i Norge

Formen har blivit bra och jag känner inte av nyckelbenet speciellt mycket, dessutom är jag sjukt tävlingsugen.....Därför är jag nu och åker Scan-cup i Norge!

Det började med en skatesprint idag, och jag tyckte det kändes bra i kvalet. Jag var 10sek efter på knappt tre minuters åkning, men i dagens lättföre och konkurrens så var det alldeles för mycket, 5 sek var gränsen för topp30 och finaler! Trycket från överkroppen fattades nog lite, men i skatesprint så måste jag få till ett pangkval för att klara topp30!

Annars så var dagens stora ämne mössan! 30sek innan start står två norskar från tävlings organisationen och rabblar några regler om att man var tvungen att ha landets flagga på mössan istället för klubbnamnet! Ja, ja, men jag har ju tejpat över klubbnamnet, sa jag. För jag hade hört om tjafset.
Men dom var inte nöjd utan hotade om diskning om jag inte vände mössan ut och in. Men va fan, tänkte jag, ska det vara sånt här skidsporten ska söka problem i? Jag tog av mig mössan och körde utan!
Till i morgan har jag, Mangen och Teodor (som fö. mycket förtjänstfullt lekte till sig en pallplats idag!) meckat ihop en Sverigemössa!

Inga kommentarer: