lördag, januari 31, 2009

Ur Koman

Efter att ha smygit mig fram på skidor en timme per dag senaste 10 dagarna, och dessutom kört en genomkörare i Hotingsloppet i söndags, så bestämde jag mig för att göra ett försök att försvara färgerna i SM-sprinten idag. Jag hade hoppats på att lite form skulle kunna chockinfinna sig!
Form fanns inte, dock så hade jag hyfsat tryck i åkningen, men '0' explosivitet. Efter ett litet kämpigt kval där jag trots allt blev 21:a, berodde mycket på en tuff bana som gynnar mig, så kändes kvarten bättre. För att ta mig vidare till semi så hade jag nog behövt den där extra växeln, som jag glömt nånstans i 2008. Jag var chanslös, men efter kvarten så kändes det än bättre och det är bara att konstatera att tävling är formhöjande!

Matz L var outstanding idag, och visade var skåpet ska stå!

Blicken och motivationen är nu riktad mot SM femmilen på hemmaplan i Åsarna, men det är i slutet av mars, så därimellan får jag ta det som det kommer, just nu känns det långt bort, och det är tur det!

Inga kommentarer: