söndag, februari 01, 2009

Kallt och långlopp

Lillebrorn hade kommit upp från STHLM och var i tagen för att träna för Öppet Spår, så jag var inte sen att koppla på och anmäla mig till Medelpad ski classic!
Vaknade imorse och fick en liten chock då tempen hade sjunkit från -5 till -17. Det blev att täcka '0'-vallan, men det funkade fint!
Väl på startplatsen mötes legenden Tobias Westman och Limas stolthet Jakob Börjesson.

Det blev vi tre som växlade på dragjobbet första 13km, sen var jag sugen att mäta krafterna, och gick loss! Det funkade fint och jag klev på och kilometerna räknades ner, ledningen låg på 1-1,30.
Vid 9km kände jag att krafterna började tryta, men jag kände mig ganska lugn, vid 5km kvar hade jag en ledning på dryga minuten, men powern sjönk fort, väldigt fort. 3,5km senare hade Jakob kommit ikapp och flugit förbi!
Halvt vimmelkantig så drog jag mig sakta i mål, och klarade andra platsen, men var dryga halvminuten bakom Lima-gubben!

Usch, vad nyttigt ändå att känna att man inte är helt odödlig!

Inga kommentarer: