lördag, september 08, 2007

SM Duathlon, en störd grej, dock SM silver

Hade innan hoppats på en hyfsad löpning, då jag knappt sprungit denna sommar pga löparkä. Nu gick det långt förväntan! Sprang med lätthet första milen på under 36min.

Cyklingen däremot hade jag lite förväntningar på, då jag tycker jag har haft bra tryck på slutet. Upp å ner vända världen där, det gick kasst. Hade svårt att få flyt och hade 0 tryck i pedalerna. Att jag sedan gjorde en missbedömning och åkte på linjecykeln istället för tempocykel kostade mig någon minut, kvittar för mig då placeringar var lite oväsentligt. Jag ville ju bara att det skulle kännas bra!
När jag efter halva cyklingen blev passerad av bäste dam, i detta sammanhang ingen skam, jag va riktigt nöjd med att vara före på löpningen, så naggades moralen ändå, och jag hade det riktigt tungt.

I växlingen så fick jag vid inbromsningen ett rejält kasst på cykel och fick sadeln rakt upp i röven och svanskotan. Den smärtan ville aldrig ta slut, jag skrämde nog några i målområdet med mitt skrikande och flämtande, men det var befogat, jag lovar!

Sista löpningen var det bara att komma igenom utan att få kramp, men väl i mål fick jag reda på att det blev medalj! Ja, inte individuellt (blev 13:e), utan i lag. Silver blev det för oss i Vallsundets IF.

Skulle direkt efter tävlingen åkt vidare till Torsby för träningsläger. Men jag har lite problem att sitta, så jag gör ett nytt försök imorgon.

Jag är verkligen imponerad över eliten i denna underliga gren, som bombar 32 på milen utan problem, och sedan cyklar riktigt fort, för att till sist hålla ihop avslutande löpningen.

Resultat kommer väl så småningom hoppas jag på http://www.vallsundet.se/

Sammantaget är jag riktigt nöjd med att löpningen flöt så jäkla skönt, jag har aldrig varit slätlöpare (terräng funkar), men med mina mått mätt så har jag aldrig varit bättre än nu att springa!
Det var faktiskt bland det mest påfrestande jag gjort, allt blev så koncentrerat till benen, och ligga och istort sett "maxa" i över två timmar är tufft på det här sättet.
Jag har sprungit Fjäll OL några gånger, och första dagen där brukar vara järnet i 3 timmar, vilket är asjobbigt, men det här var strået tuffare, då det blir tyngre belastning muskulärt. Erfarenhet!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Gustaf,
Här kommer lite bilder från tävlingen, dock mest på undertecknad.
Mvh Erik Wickström

Anonym sa...

Oj, glömde visst länken. Här kommer den:

http://gu.facebook.com/album.php?aid=14168&l=9115c&id=524296393

Anonym sa...

Är du säker på att det verkligen var 10 resp 5 km löpning... ???

Anonym sa...

98% säker!